Artykuł sponsorowany

Jak poprawnie wymierzyć okno przed zakupem firan?

Jak poprawnie wymierzyć okno przed zakupem firan?

Firany na oknach niewątpliwie tworzą odpowiedni klimat w mieszkaniach. Wpływają na natężenie światła we wnętrzu oraz nierzadko optycznie powiększają jego rozmiary. Przede wszystkim jednak dzięki nim mieszkanie staje się przytulne. Żeby jednak osiągnąć takie efekty, firany powinny być dobrze dobrane pod względem długości i szerokości. Wiele firanek kupowanych jest na metry. Jak dobrze wymierzyć okno, aby obliczyć szerokość firan?

Jak obliczyć długość karnisza?

Aby karnisze dobrze się prezentowały, powinny mieć od 40 do 60 centymetrów dłuższe od wnęki okiennej. W przypadku, gdy wisieć będą na nim zarówno zasłony, jak i firanki, to ta różnica powinna mieć co najmniej 70 do 80 centymetrów. Niegdyś modne były karnisze od ściany do ściany, efektem czego było wrażenie, że okno jest o wiele większe niż w rzeczywistości. Takie rozwiązanie jednak optycznie zmniejszało wnętrze.

Przeczytaj również: Jak właściwie zamontować okno? Etapy postępowania

Ile żabek na jeden karnisz?

Kupując karnisz w miejscu takim, jak DOM FIRAN, przy okazji otrzyma się stosowne porady dotyczące liczby żabek, haczyków czy kółek. Niemniej jednak zasadą jest, że kupuje się około 10 żabek na każdy metr firanki. W ostatecznym jednak rozrachunku wpływ na to ma rodzaj upięcia, jak również ciężkość samej firanki. Jeżeli jest ona lżejsza, to żabek może być mniej. Jeżeli ciężka, to odpowiednio więcej.

Przeczytaj również: Okna przesuwne: PSK czy HST?

Jak wymierzyć firanę?

Jeśli chodzi o długość firan, to istnieją różne mody. Jedni preferują praktyczną długość do parapetu, innym podobają się takie, które kończą się kilka centymetrów nad podłogą, a jeszcze inni wolą, gdy firana luźno układa się na parkiecie. Długość firanki standardowo trzeba mierzyć od połowy żabek. Jeżeli firanka ma szelki, to pomiar zaczyna się przy rurce karnisza, natomiast w przypadku przelotek do wyniku trzeba dodać 3 centymetry.

Przeczytaj również: Okna dębowe. Klasyka gatunku

Jeżeli oblicza się szerokość firany kupowanej na metry, to warto zastanowić się, w jakim stopniu ma być ona przymarszczona. Jeżeli nieznacznie, to do długości karnisza dodaje się około połowy jego długości. Jeśli marszczenie ma być intensywne, to kupując firankę, trzeba żądać podwójną długość karnisza. Jeżeli marszczenie ma być bardzo gęste, to należy kupić firankę równą trzem długościom karnisza.

Okno balkonowe

Okno balkonowe ma to do siebie, że są w nim szklane drzwi. Dlatego firanka powinna mieć dwie części, aby ułatwić wychodzenie. Zasada obliczania rozmiaru jest taka sama jak przy pojedynczej firanie. Często balkonowe okna posiadają fantazyjnie upięte firany, wtedy trzeba zwrócić szczególną uwagę na to, ile metrów firany jest potrzebnych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.